-->

recent post

get this widget here

Tuesday 24 April 2012

Pesta Negeri Terengganu

As Salam,

1st time dengar pasal Pesta Negeri Terengganu..Aishh rasa bangga plak jadi anak jadi Terengganu..Kiter tengokk penyung telo.. :)

Sesiapa yang ada kelapangan leh lah jalan-jalan ke sana dan menikmati keindahan budaya orang-orang Terengganu. Jom lah reramai datang tengokk..






Pada sapa-sapa yang bakal kawin ngan orang Ganu ni, masa ni nak tahu budaya diorang.































Menara Kuala Lumpur dengan kerjasama Kerajaan Negeri Terengganu akan mengadakan Pesta Negeri Terengganu di Kampung Budaya 1Malaysia, Menara Kuala Lumpur dari 27 April – 6 Mei 2012.

Ianya akan dibuka secara PERCUMA kepada pengunjung mulai jam 10.00 pagi hingga 8.00 malam.

Pesta Negeri Terengganu ini diadakan bagi memperkenalkan kebudayaan, kesenian, permainan tradisonal dan pelbagai produk keluaran tempatan.

Datanglah beramai-ramai bersama keluarga dan sahabat handai ke Pesta Negeri Terengganu di Menara Kuala Lumpur untuk mengetahui dan mempelajari seni dan budaya negeri Terengganu.

Untuk keterangan lanjut boleh layari laman web rasmi Menara Kuala Lumpur di www.menarakl.com.my atau ‘like’ laman Facebook rasmi Menara Kuala Lumpur di Menara Kuala Lumpur (KL Tower Official).

Kiter tujukan lagu 'Blues Ganung Kiter' by Saleem buat sumer orang ganu dan sumer lah baca entry saya ni.. :)





Kalu tuang gi pata timor Jangan lupa maghi sokmo Negeri terengganu memang sohor Tempat molek, tanah subor Tempak Molek, tanah suhorNa na na na na Terengganu kita ( 2X )





Hoi guang gamoik tu Yak kelih wak tangi
Pulau kapas, Pulau Redang Kita lalu ikut Marang Jangan lupa kuala berang Sekayu comel, zaman berzaman Sekayu comel, zaman berzamanNa na na na na Terengganu kita ( 2X )





Hoy hoy hoybangun ke laut eeh…takat ikang di Kuala Kemamang Petang-petang wat kerpok gete Ramai orang, atah gere
Main dam dua tiga papang Dok sedor sampai ke malang Kedai payang jual budu belacang Batek tembaga dan macang-macang





Kalu nok tra nasi dagang Kita pakat gi kampong ladang Buat bekal gi merang Di setiu pata peranginan Singgah sebetor ke rantau abang Kita tengok penyu telor Kita tengok penyu telor
Selamt datang wei…Tempat kami ramai-ramai Selamat datang Negeri kami





Kita singgoh kat primula Batu burok tepi pata Laut biru di tanjong jara Tempat rilek orang dok kacai Tempat rilek anok-anok dara comel-comel belaka…Na na na na na Terengganu kita ( 2X )



Terima Kasih Kerana Membaca. Suker? Comment lah Cket :)

0 000 orang nak tahu:

Ramai yang Suker