-->

recent post

get this widget here

Monday 2 July 2012

Artis Wanita Yang Sudah Bertudung



Hi uolls..kiter sakit kepala ni + migraine tp untuk uolss kiter tetap update gak malam ni..
( hehehe, perasan ramai yang baca blog ni ). Lepas balik keje tadi, kiter ader la masak2 cket tuk buka pose kan..sambil masak tu sempat lagi ler kite layan Twitter.. hah, uolss kalau ader masa, leh lah follow kiter at twitter @edania. Wah siap promote lagi..no paksaan k..nk follow, follow lah..tak nak pun tak per..org tak sudi follow tak kan lah nak di paksa2..hehehe..

Sambil layan twitter kiter ada terbaca tweet untuk @abby_abadi112..sebab isu dalam twitter ni lah yang kiter buat entri pasal ni..tapi uolls jgn ingat blog kiter cam blog2 gosip yang lain ye..kiter nyer blog ni bukan cam blog Abang Nara, Zoomartis, Ohbulan, Roti Kaya dan banyak lagi lah..yang kiter tahu yang ni aje..tapi semua ni tak penting k..ingat tau blg kiter bukan untuk gosip2 cuma nak share opinion je..


Sis Abby Abadi

Semua sedia maklum kan tentang penghijrahan beberapa artis wanita tanah air kan..tapi kiter lebih tertarik dengan perjalanan penghijrahan Sis Abby Abady. Actually, kiter mengikuti perkembangan Sis Abby Abadi..bukan lah fanatik tapi orang kata silent reader la kot boleh di kategorikan..kiter suke baca status dari Abby Abadi terutamanya selepas beliau balik dari umrah tempoh hari..nampak sangat perubahan dan semua perubahan tu ke arah kebaikan..

Yang menjadi persoalannya skang ni, daripada pemerhatian kiter terhadap tweet2 dalam twitter beliau, macam ramai plak yg tak suka Abby Abadi ni berhijrah dan sekarang ni plak beliau banyak menghadirkan diri di Majlis-majlis agama untuk berkongsi cerita..Kiter tak nak cakap banyak kat sini sebab kiter pun tak tahu mana yang benar mana yang salah cumanya yang kiter leh cakap skang ni..yang baik kite jadikan teladan, yang buruk kiter jadikan sempadan..

Kiter tidak memihak kepada mana2 pihak pun cuma doa kiter buat Sis Abby Abadi, semoga sentiasa bersabar dan tabah..selalunyer bile kiter nak buat bende yang baik ni macam2 dugaan yang datang kat kita..tu semua mainan syaitan..be strong sis..jgn putus asa selagi hayat di kandung badan ye..ceh macam ler Abby Abadi baca blog kiter ni ye.. hehehe

Cukup sudah pasal sis Abby Abadi, nanti yang tak minat die tak nak baca blog kiter plak..rileks lah, peace no war :)..meh sini kiter share cket antara artis2 wanita yang sudah bertudung. Semoga Allah Swt tetapkan iman mereka untuk terus bertudung. Diorang ni semua nampak manis je bile bertudung kan..





Sis Wardina dan Sis Irma sangat comel dan manis bile bertudung




Siti Nor Diana & Catriona Ross


Yatt Hamzah & Diana Amir


raja farah kini bertudung
Sharifah Sofea, Raja Farah & Natasha Hudson

Ya Allah cantik dan indahnya ciptaanMu..kan manis dan sedap mata memandang bile semua dah bertudung kan.. Terima lah penghijrahan diorang ni dengan ikhlas..Kiter pun manis gak bile bertudung..wah perasan tak hengat hehehehe..

Kiter tunggu Sis Rita Rudaini & Sis Fazura plak bertudung..diorang ni kalau lah betul2 bertudung mmg cantik..tapi bertudung ni kena lah ikhlas jangan plak sebab ada yang suruh ye..Masih terngiang-ngiang lagi pesanan UAI, beliau cakap, " bertudung itu tidak wajib tp yang wajib itu adalah menutup aurat.."

So renung-renungkan, selamat beramal ( pinjam kata-kata Dr Izzudin)
bai n much luv


Terima Kasih Kerana Membaca. Suker? Comment lah Cket :)

0 000 orang nak tahu:

Ramai yang Suker