-->

recent post

get this widget here

Monday 22 July 2013

Long Term Bizz!

 
Assalamualaikum,

Hari ni Isnin ni  awal-awal pagi mesti semua cam lemau je, malas je kan...biler dah petang camner semua dah tak sabar nak balikkan..hari camtu lah hari-hari kita berulang...pergi kerja jam 8, balik jam 5...begitu seterusnya..mesti pernah terdetik di hati kiter..penatnyer buat keje harian kan..so apa kata kita mula fikirkan cara macam mana nak tambah income dan tidak bergantung dengan hanya gaji bulanan.
 
Meminjam kata-kata my idol dan mentor CDM Hanis Haizi : 

 " Mesti ada antara kita, yang masih tercari-cari ape biznes or side income utk menjana pendapatan keluarga kan? or at least tambah yang mana2 tak cukup tu...

Believe me, I was one of them... selalu imagine sorang2 mcm mana nak KAYA or at least ada DUIT... Hmmmm

And bila tengok orang muda drive kereta besar, bawak designer handbag yang 5 angka harganye.. mesti terus terpikir " mesti laki dia kaya... or mesti anak orang kaya dia ni" Tapi sebenarnye bila buat biznes Premium Beautiful ni, I realized that :

I don't have to be rich man's wife or anak orang kaya...

sebab kita sendiri mampu mengubah nasib kita! :)

This business is not all about making money semata-mata or ajak orang join biznes kita.. It is life changing process...

nak transform from :

Penakut jadi Berani
Pemalu jadi PEramah
Demotivated jadi Full of motivation
Pasif to active
malas pada rajin!


Orang tanya macam mana nak kekalkan biznes yang berpanjangan???
Senang saja... TARGETKAN UNTUK BIZNES PARTNER kita ... bila mereka DAPAT, mereka pasti HAPPY dan pastinya nak BUAT lagi!! Itu formula simple!!

And as a Leader, kita sentiasa kena berada di hadapan, kerana kitalah tunggak kejayaan biznes kita.. dan menjadi CONTOH yang terbaik buat business partners kita. Kalau buruk emak, buruklah anak2 nya...kalau mak elok insyaAllah anak2 semua duplicate je cara mak dia tadi..:D

Tiada pemimpin nak tengok rakan kongsi dia GAGAL... kecuali pemimpin yang bodoh. heeee

Biznes ni win-win situation, kita kerja keras kita yang dapat bahagiannya.. dan konsep biznes yang dijalankan ialah TEAM WORK PROJECT! Best kan! Ada tak dalam kehidupan seharian rakan sekerja kita or bos kita nak tolong capaikan target kita? Or naikkan pangkat kita? U takkan jumpa mana2 biznes or di tempat kerja ada orang willing to do that.

So ape tunggu lagi! Ayuh bangkit segera!!!   "
 
Macam mana? bersemangat tak..? mesti lah...dia bukan nak berjaya sorang-sorang, dia nak kita ikut sekali cara dia , ikut sekali dia berjaya..
 
Jangan takut, jangan risau, jangan pernah segan untuk belajar macam mana nak lebih berjaya. Kalau kita takut, sampai bila-bila kita tak akan kemana-mana dan hanya statik di tempat yang sama tapi sampai BILA??? To become successful you have to face the risk..
 
Jom sama-sama eda mengapai bintang :)
 
Noor Suhaida Ab Jalal / 0132210106
 


Terima Kasih Kerana Membaca. Suker? Comment lah Cket :)

0 000 orang nak tahu:

Ramai yang Suker